سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قطعات مورد نیاز برای ساخت لانچر(سکوی پرتاب) 

 

به نام خدا

 

سکوی پرتاب(لانچر) : سکوی پرتاب همان تامین کننده و هدایت کننده ی ابتدایی موشک آبی است.ساخت سکوی پرتاب بسیار ساده است و میتوان خلاقیت ها و ابتکارات زیادی را در آن بکار بست.

در زیر وسایل لازم برای ساخت یک سکوی پرتاب نام برده شده است.

توجه شود که این سکوی پرتاب بیشتر جنبه ی تحقیقاتی و حرفه ای دارد و شما می توانید با لوازم کم تر و کم هزینه تر یک لانچر یا سکوی پرتاب تفریحی بسازید.

توضیحات:این لانچر به لانچر H شکل معروف است و با دارا بودن 4حفره بهترین ابزار برای تحقیقات درباره ی فشار هوا و فشار آب هم می باشد.که البته می توان در موشک های آبی با اضافه کردن چیزی مبتکرانه از طریق این حفره ها باعث تکامل این موشک شد.

دقت داشته باشید که بهتر است لوله ی 70سانتی از نوع پی وی سی باشد.البته میتوان لوله ی آهنی هم استفاده کرد اما پی وی سی یک امتیاز بخصوص دارد که در پست بعدی با آن آشنا می شوید.

 

 

لیست قطعات مورد نیاز برای ساخت لانچر(سکوی پرتاب)

 

وسایل مورد نیاز برای ساخت لانچر

لیست قطعات لانچر

برای واضح تر دیدن نام قطعات بر روی عکس کلیک کنید.

 

 

لیست بالا هزینه ای برآورد شده حدود 40000تومان دارد(البته بجز تلمبه) . اما همانطور که گفته شد شما می توانید با هزینه ای کم تر در حدود 10000تومان هم یک لانچر عالی بسازید.

*برای اینکه بتوانید با هزینه ای کمتر یک لانچر بسازید باید کمی بیشتر مطالعه کنید و با دقت و حوصله پست ها را دنبال کنید.

تذکر خیلی مهم: بهتر است اول تمام پست های مربوط به لانچر را مطالعه کنید و بعد نسبت به تهیه ی قطعات اقدام کنید.ممکن است یک قطعه بهتر از قطعات بالا باشد و آن را در پست های بعدی متوجه شوید.مثل نحوه ی اتصال والو به لانچر که با قطعه ی دیگری هم به راحتی قابل نصب است.

تذکر در رابطه با والو : والو(valv)ماشین سنگین را بعد از تهیه کردن به جوشکاری یا یخچال سازی ببرید تا به سرشیلنگ خور گاز جوش کاربیت بزنید.

قبل از جوشکاری سوزن والو را از داخل آن بیرون بیاورید تا در هنگام جوشکاری در اثر حرارت بالا نسوزد.

تصویر یک والو را میتوانید در زیر ببینید(قطعه ی برنجی زرد رنگ) :

والو

پی نوشت: در پست بعدی طرز ساخت لانچر را آموزش می دهم.

پی نوشت: با تشکر از وبلاگ( www.water-rocket.blogfa.com )

پیروز و سربلند باشید

 


نوشته شده توسط عرشیا مهران در چهارشنبه 93/4/11 و ساعت 11:0 عصر